dimecres, 7 de novembre del 2012

Com parlar bé en públic

"COM PARLAR BÉ EN PÚBLIC"



Ahir vam fer l'entrega del treball/síntesi del llibre "Com parlar bé en públic", i en l'entrada anterior vaig parlar de les quatre habilitats lingüístiques, les quals estan implícites en aquest llibre. En aquesta entrada del meu dossier d'aprenentatge parlaré del que ha estat la meva conclusió davant d'aquesta lectura.

Aquest llibre està format per 9 capítols, els quals ens parlen de temàtiques diferents. Són molts els aspectes que hem de tenir en compte o dels que hem de recordar en el moment en que ens trobem sobre una tarima, un escenari o, simplement, davant de la classe.


Pot ser, no som conscients de tots els aspectes que poden arribar al públic mentre estem exposant un discurs o una presentació. És per aquest motiu que aquest llibre m’ha ensenyat a veure moltes coses de les que mai m’hauria parat a pensar tant quan em toca a mi fer el discurs, com quan jo formo part del públic o audiència d'un discurs.

També penso, que avui dia es té molt valorat el fet de saber comunicar-te, però alhora no s’ensenya. És clar que és una de les coses més importants actualment, ja que tots sabem que saber comunicar-se oralment és essencial per al món laboral, per a fer conferències o xarrades en una empresa o institució.

Per concloure, m’agradaria dir que aquest llibre és de gran ajuda i que possiblement, el recomanaré a molta gent, però de res no serveix tot el que he aprés si no ho acompanyo de molta pràctica.

Per últim, finalitzaré aquesta entrada amb un decàleg d'allò més rellevant de la lectura, que també ho vam treballar ahir a classe:

- Plantejar-se les quatre preguntes bàsiques: què, qui, com i per què. Així dominar el tema davant la teva audiència.
- Preparar-se un bon guió per mantenir el discurs ben estructurat.
- Establir una bona introducció on quedin clares les idees principals i els nostres objectius.
- Argumentació i exemplificació. 
- Bon llenguatge corporal: gesticulació, posició, somriure, la mirada, etc.
- Naturalitat, tranquil·litat i silenci són imprescindibles.
- Brevetat, claredat i precisió.
- Saber captar l'atenció del públic, com per exemple, mitjançant preguntes.
- Concloure de manera clara.

Està clar que hi ha moltíssims més aspectes a tenir en compte, però aquí he nombrat aquells que jo recordo més. Ara, cada vegada que m'hagi d'exposar davant d'un públic, intentaré recordar com a mínim aquests deu punts els quals són essencials.

Ens veiem en una següent entrada!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada