diumenge, 7 d’octubre del 2012

La Descripció

Aquesta és una de les primeres entrades destinades a parlar sobre aspectes treballats a les sessions de Coed.

Avui, parlaré sobre la descripció, la qual ha tingut molta importància en les darreres sessions.

A una de les primeres sessions vam escoltar diverses cançons les quals transmetien diversos conceptes, i nosaltres el que havíem de fer era anar apuntant allò que la cançó ens "deia". També, vam escoltar contes i poesies, vam estar veient poesia visual del Joan Brossa, i a més l'Imma ens va mostrar un vídeo de l'anunci Summercat 2009.


La descripció és un mode d'organització del discurs que pretén representar lingüísticament persones, animals, objectes, paisatges, èpoques, sentiments, etc. Es poden descriure tots els aspectes de la realitat, des dels més concrets fins als més abstractes.
Hi ha dos tipus de descripcions:



  • Descripció objectiva: en la qual l'autor adopta una actitud imparcial davant l'objecte descrit, i es limita a descriure amb la major objectivitat i precisió possibles, les característiques que millor el defineixen. Aquest tipus de descripció és característica dels textos acadèmics i científics.
  • Descripció subjectiva: en la qual l'autor reflecteix el que li suggereix personalment l'objecte que descriu. Conté una gran càrrega subjectiva i sol tenir una finalitat estètica.
La següent activitat, la qual es va fer a la següent sessió de Coed, va ser la descripció oral d'un company "Qui ets tu?". Aquesta activitat va estar molt divertida, ja que a través de la fotografia i frase que nosaltres mateixos vàrem realitzar, havíem d'esbrinar quin era el company que havia estat descrit. Aquesta descripció es feia mitjançant una fotografia, la qual tu creies que era perfecte per tal de descriure un company o companya. En el meu cas vaig descriure a l'Andrea Pulido, i vaig agafar la nina coneguda com a "Hello Kitty", ja que és una figura animada que la representa i amb la qual ella se sent molt identificada. Vaig decorar tota la fotografia amb colors roses perquè ella és una noia molt tendra, sensible i dolça, i la vaig acompanyar de la frase: "Endolça la teva vida de color rosa". Aquesta fotografia és del dia de les exposicions de les descripcions, en la qual em trobo jo juntament amb la descripció fotogràfica de la meva companya.

Fins la pròxima entrada i ens veurem parlant de les 4 habilitats lingüístiques!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada