dimarts, 11 de desembre de 2012

Les TIC a l'aula

ORDINADOR COM A MESTRE/A


Model on el mestre penjava tot a l’ordinador perquè els alumnes aprenguessin directament des d’allà. Es creia que seria el futur durant els anys 70 però va ser un fracàs. Un exemple seria la coneguda zona Jclic.


ORDINADOR COM A ALUMNE/A.

Plantejament d’una opció pedagògica: Constructivisme. Parteix d'allò que el nen aprèn, construeix el coneixement a partir de la interacció amb l’entorn i en el cas dels ordinadors el nen aprendrà amb l’ordinador. És un rol molt més actiu, l’ordinador em mostra el resultat que he fet i desprès puc fer modificacions (Scratch).

ORDINADOR COM A LABORATORI.

La tercera manera d’atendre el gust de l’ordinador a l’escola: basat en l’experimentació. L’ordinador pot ser una mena de laboratori. En aquest model l’ordinador podria facilitar al nen una sèrie d’eines (per exemple: aigua, planta, llum , simulador de temps, etc.) i d’aquesta manera, el nen en comptes d’aprendre a partir d’una lliçó teòrica de les plantes el nen ho aprendria d’una manera diferent (el nen pot veure que si no rega la planta en temps: es mor.. el nen fa un aprenentatge per descoberta, el nen descobreix interactuant amb l’ordinador. Exemple simulador: Els Sims.

ORDINADOR COM A EINA DE TREBALL.

Considerar l’ordinador com una eina de treball. (per exemple el que hem fet nosaltres a les sessions de Gitic). El nen pot crear textos, dibuixos, presentacions, etc. A l’escola el que s’està fent actualment es utilitzar l’ordinador com a eina ja sigui per buscar informació, treballar cooperativament, compartir informació, etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada